06072017 // inspiratie




Vanmiddag als de kinderen hier uit school komen, is het vakantie. Heerlijk. Een periode van rust - als het kan er even helemaal uit - en van samen zijn. Onlangs won ik een dag vol inspiratie. Inzichten in mezelf, in de dingen die er voor mij toe doen en voor mij ook een duwtje in de rug voor de toekomst. Lieve Thamara, dank je wel voor het 'taggen' van mij. Deze dag was echt een cadeau! (Klik hier voor Thamara's prachtige fotografie)

De dag vond plaats bij Jonneke (klik) in de polder. Ik ben niet zo van de polders, dacht ik. Maar hier was het heel mooi; luchtige weidsheid, dreigende wolkenluchten en een zachte sluier van regen. Ik heb het tussen de bedrijven door vast proberen te leggen. 

Er was nogal wat bedrijvigheid. Workshops, spellen, de natuur in, eten... We hebben onwijs veel gedaan en gesproken die dag. Wat ik zelf heel mooi vond was de les van de fles. "Je kunt je leven vergelijken met een fles water met zand die steeds heen en weer bewogen wordt. In de hectiek van elke dag word je ‘troebel’ en ben je niet altijd meer in staat om duidelijk te zien of heldere beslissingen te nemen. De les van de fles is heel eenvoudig. Zet een fles een tijd stil en het water wordt vanzelf weer zuiver doordat het zand naar de bodem zakt. Stilstand brengt helderheid." 
Komt het even goed uit dat we vakantie hebben! 

Heerlijke dag zo, tussen de grasprieten en de regendruppels (en marshmallows). Ik ben het nu voor mezelf concreet aan het maken door middel van een soort plan. Ik heb altijd nogal veel plannen en sommigen staan voorlopig nog even in een klein potje in de kas. Maar dat geeft niet. Groeien doe je als je licht, ruimte en warmte hebt. En de tijd. 












(bron les van de fles: klik)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten