24022016 | voorproefje lammetjesdag













Aangezien ik zaterdag niet veel tijd of gelegenheid heb om rond te lopen (met mijn camera), heb ik dat vandaag alvast ruimschoots gecompenseerd, toen ik wol ging halen bij 'de herder. We zagen zelfs drie lammetjes die net geboren waren!

Zaterdag 27 februari is het lammetjesdag in de stal van Schot Schapenbegrazing Doetinchem. Lammetjes knuffelen, een hooikasteel en een dierenarts zijn aanwezig. Verder kun je kijken naar een demonstratie schapendrijven met de honden, (gratis) koffie drinken en knutselen. Mevrouw Wispeltuut is ook van de partij met artikelen van wol(len dekens) en geweven wandkleedjes. Verder kun je voor anderhalve euro een foto maken met de instax-mini camera (de foto rolt er meteen uit) en ik laat wat vilt- en weeftechnieken zien.

De wol die ik heb opgehaald ga ik wassen en gebruiken voor vilt- en weefprojecten. Tot zaterdag!?

1 opmerking:

  1. Anoniem25.2.16

    Hi Mirjam, Hoe ga jij de wol wassen? Ik ga mn eerste wolvacht vilten, bij de beschrijving staat dat er poepresten etc in zitten...Groetjes Heleen
    PS mooie bijzondere naam he Eden, onze 3e heet ook zo nu 4 maanden

    BeantwoordenVerwijderen