21082015 | elke dag een tekening




Ik zocht een plaatje en kwam op de site onedrawingaday.com. Een site waarop elke dag een tekening wordt geplaatst door een kunstenaar. In totaal werken er zeven personen aan mee.

Je kunt de plaatsing van de dagelijkse tekeningetjes volgen op facebook. Van heel kleurrijk tot grauw, van enkele lijnen tot zeer gedetailleerd. Ik vond het in ieder geval leuk om te delen, ter inspiratie. 
Wat je met enkele lijnen en kleuren al niet uit kan beelden, prachtig! En daarnaast erg leuk om van heel allerdaagse momenten een tekening te maken.

Volgens mijn zusje - docent beeldende vorming - is het te leren; op deze manier tekenen. Zelf plaatste ze ook af en toe wat online (klik). Het doet me denken aan een tekeningetje dat ik ooit in de vakantie maakte van het uitzicht op het kunstenaarsdorpje Groznjan in KroatiĆ«. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten