21052015 | oud geleerd en oud gedaan









Als ik oud mag worden, hoop ik nog net zo fijn creatief bezig te kunnen gaan als de bewoners van een woonzorgvoorziening hier ter plaatse. Wolvilten is daar heel geschikt voor. Daarom verzorgde ik deze workshop voor hen.

Ik ben deze doelgroep totaal niet gewend, maar wat was het fijn om met deze dames bezig te zijn. De resultaten waren weer heel verschillend en ook leuk dat de vrouwen die niet meer zoveel kracht in de handen hebben of zelfs maar één hand kunnen gebruiken, toch mee konden doen. 

Wat weer niet anders was dan andere keren; het zelfvertrouwen. 'Ik kan het niet,' werd nog net niet gezegd, maar dat zie je toch overal terug. Van die reacties op de uitleg als; 'We gaan het meemaken,' en 'O nou, ik zal wel eens zien.' En tenslotte gaat iedereen met iets moois weg en met een glimlach. Fijn is dat. Ontmoeten, inspireren, ontwerpen. Dat kunnen we allemaal!
Er waren maar twee deelneemsters die het al eens eerder hadden gedaan, zij het op een andere manier. En dat is dus nog zo'n pluspunt; je bent nooit te oud om dit te leren. 

Ook zo'n leuke workshop - of een variant erop? Neem gerust contact op. Ik kan nu gerust zeggen dat voor 8-jarigen tot 88-jarigen een hele leuke workshop tot de mogelijkheden behoort!

3 opmerkingen:

  1. Wat ontzettend leuk voor die mensen. Ik had eens zo'n pakket voor mijn dochtertjes gekocht met zon naald erbij met van die weerhaakjes en zo'n speciaal matje. Binnen een half uur waren er 5 naalden gebroken en hadden we ons allemaal geprikt. Vond het geen succes. Zo te zien is dit zonder naald gedaan? Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi,

      Wat jullie hebben gedaan is droogvilten/naaldvilten. Ik vind natvilten leuker. En je hebt er geen speciale spullen voor nodig als naalden... Het is ook wat... spontaner, vrijer. Bij naaldvilten/droogvilten heb je toch meer een beeld van hoe het moet worden, wat je creativiteit zou kunnen belemmeren...
      (Misschien toch een workshop komen volgen :p )

      Verwijderen
    2. Oh dat is dus het verschil! Het leuk ze zo leuk om van die beestjes te vilten die in een boekje stonden. Veel te hoog gegrepen natuurlijk en met zo'n naald ook zeker geen succes bij kinderen.

      Verwijderen