13022014 | bijgeloof



Ik wilde over iets heel anders bloggen, totdat ik de datum intikte bij de titel van dit bericht. En toen zag ik dat het vandaag vrijdag de dertiende is. Niets van gemerkt.

Ach. Het is maar bijgeloof. Wat een onzinnigheid; wie bedenkt zoiets eigenlijk? Net zoiets als Valentijnsdag morgen. Ik heb sterk de neiging niet mee te doen aan massale activiteiten. Ik houd niet van kuddegedrag. Niet dat ik op wil vallen daardoor, maar hoezo zou de liefde op één dag gevierd moeten worden? Net zo min als ons 'ongeluk' groter is op een dag als vandaag, lijkt me. 

Nog meer bijgeloof? Dat het voorjaar is. Ja, dat wordt het, bij leven en welzijn. Maar als ik dan die eerste zonnestralen voel, de eerste keer de vogeltjes hoor zingen en het licht langzaam verandert... dan schaffen we een bos tulpen aan en doe ik net alsof het al voorjaar is. Want o, wat hebben we daar zin in!

Waar wilde ik het ook alweer over hebben? Geen idee. Goed weekend allemaal! 

"En nu blijft geloof, hoop en liefde, deze drie; doch de meeste van deze is de liefde." 1 Korinthe 13:13

2 opmerkingen:

  1. Anoniem13.2.15

    Jij goed weekend. En het tekstje aan de onderkant mag best groter! Is zo'n mooie Bijbeltekst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk om je gedachten hierover te lezen. Wij hebben wel een gezinsmoment over wat de Bijbel leert over de liefde. Maar jouw standpunt hierin kan ik ook heel goed begrijpen.

    BeantwoordenVerwijderen