10062014 | feest der herkenning



 

Terwijl de mannen voetbalden, besprak ik met een aangetrouwde nicht wat opvoedingsperikelen. Dit naar aanleiding van de jochies die constant de bak met zoutjes gezamenlijk aan het leegsnaaien waren (ik zei dat ik blij was te zien dat mijn zoon niet de enige was die zich als een roofdier gedroeg). Wat heerlijk om te horen en te zien dat je niet de enige bent die zich wild irriteert aan het brutale gedrag van kindlief of af en toe 'de boel de boel laat'. 'Het is hollen of stilstaan,' zei ze; heel bemoedigend. Dan ben je toch weer een beetje gerustgesteld.

Afgelopen zaterdag vierden we de eerste verjaardag van Leah Nore. Het was net als in de rest van Nederland behoorlijk warm en de kinderen maakten dan ook dankbaar gebruik van de emmer's, bekers en een minibadje gevuld met water. Suikertante sjouwde emmers af en aan, terwijl ik van de keuken mijn territorium had gemaakt. Zot eigenlijk dat je een heel feest op poten zet en er zelf maar half aan deelneemt. Dat is overigens geen straf hoor, het is leuk om te zien dat het gezellig is en iedereen smult van het lekkers. En er waren gelukkig een paar (schoon)zussen die me hielpen. 

Leerpuntje; de week ervoor niet zo vol plannen met... van alles. Even dit, even dat. Ik had notabene beloofd ook nog een taart te bakken voor het familiefeest op Tweede Pinksterdag. Echt, hoe haal ik het in mijn hoofd! Ik wilde persé nog een veldboeket plukken op de valreep en de taart van Leah Nore zelf maken en nog op bezoek bij iemand waar ik dat aan beloofd had en de ID-kaart van Leah Nore ophalen en nog honderden boodschappen doen... Je kunt je natuurlijk net zo druk maken als je zelf wilt, hè?

Aan de andere kant ervaar ik het als een rijkdom dat ik mijn tijd zo flexibel kan indelen. Als het lekker weer is naar buiten, als ik ergens voor gevraagd word om te helpen heb ik er ook tijd voor... En na zo'n dag als gisteren (familiedag en 's avonds repeteren voor de bruiloft voor een schoonzus), dan weet ik gewoon dat ik de volgende dag de tijd heb om al het 'achterstallig onderhoud' weg te werken. En o, dat is er! Door alle drukte van vorige week was het huishouden een beetje verwaarloosd. Maar ook dat hoort erbij, volgens de aangetrouwde nicht. Gelukkig.


2 opmerkingen:

  1. Mooi stukkie ;) en wat lijkt Lev op jou! Prachtige kinderen heb je.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grappig, ik vind Lev juist op Reint lijken. Maar wat betreft mimiek en karakter lijkt hij ook wel erg op mij... Dank voor je compliment (bloos)...

      Verwijderen