28012014 | over nieuwe jassen, eend en over hoe schaap verdween en weer gevonden werd

Soms heb je van die dagen dat je onvoorstelbaar druk bent. En als iemand vraagt waarmee, dan weet je niets te antwoorden. Ik heb een paar van die dagen achter de rug, maar gelukkig heb ik de foto's nog.
Ik schuurde een klok - hij lag erbij alsof zijn laatste uur geslagen had - en spoot hem zwart. Het resultaat mag er wezen. Verder vierde ik mijn verjaardag. Waar je ook erg druk kunt zijn. Ik geef vanavond een workshop en heb ook daarvoor voorbereidingen getroffen. Onder andere een vilten jasje voor een badeend. En toen begon de ellende.
'Wat is dat?'
'Wol, dat is de jas van een schaap.'
'Jas vannuh saap?'
'Ja.'
Stilte.
'Wat doe je?'
'Ik maak een jas voor de eend.'
'O.' (Hij verdwijnt en komt terug met een handvol boerderijdieren.)
'Jas?'
'Eh...'
Terwijl ik van de jas van de schaap een jas voor eend maak, speelt hij lief verder.
Maar dan ineens...
'Waaris saap? Waaris saap nou? Mama, wilt u asseblieft zorge hebben?' (= mij helpen)
En vervolgens ben je dus bijna de hele middag aan het zoeken naar een schaap. Die je uiteraard gewoon vindt tijdens het stofzuigen. Wat ik ook dus nog heb gedaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten