Aangezien ik iemand ben met duizend-en-een plannen, grote waslijsten met alles-wat-ik-nog-doen-moet en ik een huishoudelijk gedisciplineerd en organisatorisch talent heb onder het niveau van de zeespiegel, help ik mijzelf.
Zo is donderdag bijvoorbeeld mijn naai- en herstelwerkdag, maandag de dag van het sanitair, het weekend voor mijn familie en vrienden en dinsdag keukenpoetsdag (inclusief afnemen van alle deuren beneden.) Ook is het vaste regel dat de eerste week van de maand wat intensiever gereinigd wordt en op plekjes waar ik niet elke week iets doe. De koelkast bijvoorbeeld. Of ontkalk-karweitjes... Ik mag er best eens vanaf wijken hoor,  maar ik maak strenge afspraken met mijzelf. Niet vaker dan twee (over)dagdelen mag ik (op) visite. Anders loopt alles in de war. Ik zal binnenkort eens mijn lijst presenteren. Want die hangt uitgetypt en wel aan de binnenkant van mijn trapkast.
Hoe doen jullie het huishouden?

4 opmerkingen:

  1. Het klinkt juist alsof je een huishoudelijk gedisciplineerd en organisatorisch talent hebt dat duidelijk ver uitstijgt boven het NAP, haha. Maar ik geloof je graag: ik ben niet zo'n held met zelfdiscipline qua studeren, daarom probeer ik mezelf ook altijd te helpen met tijdschema's. De keren dat ik een 'huishouden' runde ging dat echter heel goed, dus ik ben benieuwd :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw.. ik ben niet half zo gedisciplineerd als jij zo te lezen :D ! Wat een planning, knap hoor hoe je je kan houden aan de afspraken met jezelf.
    Hier gaat het een beetje van 'go with the flow', net wat ik voor elkaar krijg op een dag ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Anoniem14.2.13

    Niet gedisciplineerd en geen organisatorisch talent zeg je? Joh. Men. Wat een structuur. Ik vind het knap. Ik doe het huishouden zoals het me uitkomt. Stofzuigen moet dan wel dagelijks (even snel) met hond en kat, en ook het toilet doe ik dagelijks. Maar verder net wanneer het nodig is en ik tijd en zin heb. Ben benieuwd naar de uitgetypte lijst ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ik een schema heb, wil nog niet zeggen dat het lukt hè? Maar ik laat jullie graga in die waan =P
    @nadine; afwachten... over een half jaar weten we meer
    @Mim; Als ik m'n flow volg, gebeurt er niet zoveel, helaas
    @betty; elke dag de toilet? Hoe uitgebreid? Daar kom ik echt niet aan, hoor! Is dat heel vies?

    BeantwoordenVerwijderen