Ik citeer; 'Spitskool, Chinese kool, abrikozen, amandelen, hazelnoten en zeegroenten zijn andere goede calciumbronnen.' Werkelijk. We zijn - zoals het Hollanders betaamt - platgegooid met melk. Op zomervakantie was het een ware marteling om - met wat chocoladepoeder - de nodige Zwitserse of Oostenrijkse witte liters naar binnen te werken. En dan blijkt dit alles een fabeltje te zijn.
Laat ik nou net een zakje amandelen gekocht hebben! Handje per dag, ook om de ergste snoepverlangens te stillen en je hebt meteen je calciumportie binnen. Hulde.
Overigens kun je volgens de spijswetten melk(producten) tot je nemen, maar - zoals met alles wat toegestaan is - wel met mate. Ik gebruik melk bijvoorbeeld alleen met het bereiden van gerechten. Ik drink nooit een glas melk, omdat ik er wel gevoelig voor ben.

1 opmerking:

  1. Ja, heerlijk he, die amandelen! zo'n gezond tussendoortje én nog lekker ook.

    BeantwoordenVerwijderen